TSM Osa 4, Luku 020 (tsmpart4/tsmpart4.020)

Edellinen kuvaus Seuraava kuvaus Indeksiin


Pelaajat (sattumanvaraisessa järjestyksessä) :

Ohita hahmokuvaukset

Misk (Alakoski)

Omituinen mystinen maagikko, josta kukaan ei tiedä mitä hän seuraavaksi tekee ja miksi. Ryhmän vanhin jäsen. Kaikki pelkäävät hänen taikojaan ja varsinkin niiden epäonnistumisia.

Marvel Jones (Aarni)

Tohtori Jones. Vedessä viihtyvä elf mutaatio. Vanha intin veteraani, joka siitä huolimatta on erittäin hyvä parantaja ja taisteleekin kohtuullisesti. Erinomainen jousen käyttäjä.

Knevish (NPC)(Alakoski)

Nynny. Lukutoukka, joka on vahingossa eksynyt väärään porukkaan. Ei kuitenkaan itse huomaa sitä joten pysyy ryhmässä. Tarpeen tullen osaa käyttää myös jousta ja miekkaa.


Uppo-Nallen ystävien seikkailuja

vuonna 493

20. luku

Jatkamme kaupungin tutkimista.

Ovelta päin seuraavassa saaren keskellepäin menevässä solassa tulemme sen päässä pienelle aukiolle. Aukio näyttää joltain temppeliltä, mutta sen rakentajalla on kyllä ollut hieman outo maku. Seinillä on vääristyneitä kivipatsaita, jotka näyttävät tuijottavan meitä. Kun astumme sisään lähtee seinistä yllättäen kymmenen kivipatsasta kimppuumme. Ryhmitymme linjaan valmiina tuhoamaan ne. Valitettavasti Knevish, Sainty ja Marvel ovat kaikki samalla sivustalla, joten toisella sivulla olevat Pelle ja John ovat melkein alusta lähtien hätää kärsimässä. Minä määrään kylmä elementtini Johnin ja Pellen vieressä olevaa vihollista häiritsemään ja ryhdyn keskittymään sähkönuoliin. Kun Pelle putoaa muutaman iskun jälkeen keskityn hänen vieressään olevaan viholliseen. Marvel ja Johnkin perääntyvät hieman ennen Johnkin putoamista jolloin viholliset pääsevät Miskin kimppuun. Misk ei kestä kuin yhden iskun ennen putoamistaan.

Tässä vaiheessa katson paremmaksi hypätä vihollisrintaman ylitse heidän taakseen ja jatkan sähkönuoliani heidän sieltä. Marvel ja Sainty perääntyvät selkä seinää vasten niin että heidän kimppuunsa pääsee vain osa vihollisista. Onneksi he saavat tapettua riittävän monta näistä ennen kuin ne huomaavat minut, joten kukaan ei tule häiritsemään taikomistani. Tässä vaiheessa palloni kuolee ja melkein samalla John alkaa nousta ylös ja palloni kimpussa ollut vihollinen ryntää Johnin kimppuun. Minun taikavoimani alkavat olla niin loppussa, että joudun turvautumaan taistelukirveeseeni ja käyn takaapäin edessäni olevien vihollisten kimppuun. Pienen tappelun jälkeen saamme kaikki Margoulet (Kivinen patsas) tapettua. Päätämme palata takaisin majataloon lepäämään.

Saint, Pelle ja Marvel lähtevät vielä etsimään venettä jolla pääsisimme sinne kohdesaarellemme. Illalla Marvel ja Saint palaavat ja kertovat joutuneensa pieneen uskonnolliseen väittelyyn sillävälin kun Pelle kävi kysymässä temppelistä ja kun he sitten monen tunnin päästä lopettivat kiistelynsä ei Pelleä näkynyt missään. Pelle ei palaa koko yönä.

Pelle palaa tyytyväisen tuntuisena. Lähdemme etsimään venettä. Käymme kuninkaan luona kysymässä tietoja, mutta valitettavasti emme pääse hänen puheilleen. Kuulemme kuitenkin vartiomieheltä, että prinsessa on ryöstetty. Päätämme lähteä jatkamaan kaupungin tutkimista ja veneen etsimistä. Käymme ensin tutkimassa näköalatasanteella, josko sieltä lähtisi polkua sinne solassa olevalle huonelle (johon Marvel tunki päänsä). Emme kuitenkaan löydä mitään. Seuraavaksi tutkimme sen kyseistä solaa vastapäätä olevaa hylättyä taloa ilman tuloksia. Sainty käytäytyy hieman oudosti, aivain kuin epäilisi meitä kaikkia varkaiksi. Seuraavaksi menemme harjoitushalliin, jossa joku kiinalainen opettaa lähitaistelu lajeja. Krevish juttelee kiinalaisen kanssa jonkin aikaa mutta emme saa mitään uutta tietoa. Kun lähdemme sieltä ulos jää John hieman jälkeen. Kun hän tulee meidän luoksemme kantaa hän mukanaan pientä puuta. Hän näyttää sitä heti Miskille, mutta kun Sainty huomaa sen on hän aivan varma, että John on varastanut sen sieltä kiinaiselta. Sainty lähtee raahaamaan Johnia takaisin kiinalaisen luokse. Kun Sainty selittää kiinalaiselle tilanteen kiinalainen vain toteaa, että näin on. Koska kiinalainen ei näytä olevan pahoillaan unohtaa Saintykin tapahtuman.

Käymme tutkimassa ase- ja haarniskakaupan ja samassa talossa olevan toisen kaupan, jossa kauppiaana on nuorehko nainen. John jää kauppaan juttelemaan kaupanpitäjän kanssa ja kun häntä ei ala vähään aikaa kuulumaan päätämme unohtaa hänet sinne ja jatkaa matkaa.

Kehitämme uuden strategian. Päätämme että koputamme joka ovelle ja kysymme avaajilta onko heillä tietoa veneistä. Samalla tulemme tutkineeksi kaikki paikat siltä varalta, että saisimme jotain lisätietoa prinsessasta. Heti ensimmäisessä talossa tärppää. Kun avaamme oven näemme edessämme miehen, joka kalpenee meidät nähdessään ja alkaa selittämään, ettei hän voinut sille mitään, ei se ollut tarkoitus jne. Lopulta kuulemme, että hän on antanut tietoja prinsessan liikkeistä ja välittänyt niitä sinne solassa olevan oven luokse. Viemme miehen kuninkaan luokse ja kerromme kunikaalle mitä tiedämme asiasta. Sainty meinaa heittäytyä hankalaksi, kun kuningas toteaa, että hänen miehensä saa kyllä puristettua löytämästämme miehestä tiedot ulos. Onneksi Sainty lopulta ymmärtää, että kunigasta ei kannata vastustaa. Päätämme lähteä tutkimaan solassa olevaa ovea, mutta matkalla sinne muistamme ettemme vielä ole tutkineet sen vangitun miehen huoneistoa. Astumme sisään ja alamme etsiä jotain johtolankoja.

Marvel huomaa seinässä salaoven, mutta kukaan ei löydä siihen avausmekanismia. Ryhmitymme valmiiksi sisäänsyöksyä varten. Minä poistan oven kohdalta seinän. Syöksymme sisään järjestyksessä: Marvel, Sainty, Krevish, Pelle, minä sekä viimeisenä Misk. Marvel halvaannuttaa alkajaisiksi yhden sisällä korttia pelanneista viidestä miehestä ja me muut syöksymme lähemmäs valmiina lyömään muita. Eräs miehistä huudahtaa: "täysin idiooteiksiko meitä luulette kun oletatte, että prinsessa on täällä, hänhän on tietysti palatsin länsiseinällä olevassa salahuoneessa..." Miehet käyttäytyvät tämän jälkeen meitä kohtaan agressiivisesti, joten tapamme heidät pois (minä nukutan yhden). Marvell yrittää pistää sen minun nukuttamani miehen vaarattomaksi myrkyllisellä yrtillä, mutta mies lakkaa hengittämästä ennen tätä. Misk yrittää auttaa hänen hengitystään avaamalla tältä keuhkot, josta Sainty hieman hermostuu ja kolauttaa Miskiä. Samaan aikaan John kompastuu halvaantuneeseen mieheen yrittäessään päästä katsomaan mitä toisille oikein tapahtui.

Huoneesta lähtee toinen ovi ja käymme ensin vilkaisemassa mihin se vie. Ovi aukeaa kanjoniin. Käveltyämme vähän matkaa toteamme ettei tämä näytä hyvältä suunnalta ja palaamme linnan luokse etsimään salaovea. Aluksi tutkimme pohjoisseinän, mutta kun emme löydä sieltä mitään palaamme eteläiselle puolelle. Hetken aikaa etsiskeltyämme löydämme salaoven ja astumme sisään Misk (näkymättömänä) keulassa (omien puheidensa mukaan). Tulemme käytävään, joka tekee vähän matkan päässä mutkan ja pari metriä mutkan jälkeen tulee jälleen ovi. Misk, Marvel, Sainty, Krevish ja Pelle syöksyvät sisälle hirmuisella ryminällä, kun he kuulevat oven takaa tappelun ääniä. Valitettavasti he vain eivät ottaneet huomioon sitä isoa ruumiskasaa heti oven edessä vaan kompastuvat siihen. Huoneessa seisoo ilmiselvästi prinsessa ja 6 kuollutta miestä. Prinsessalla on kädessää taistelukirves, jota hän pitää sen näköisesti, että hän osaa kyllä huolehtia omista asioistaan. Palaamme prinsessan kanssa palatsiin.

Palatsissa kuulemme kuninkaalta lisää tietoa Purple rocksista. Kunigas toteaa, että saari on hyvinkin mahdollinen paikka patsaalle, koska siellä on viime aikoina tapahtunut aika kummallisia asioita. Pari sukupolvea sitten oli saarella noussut valtaan krakenia palvova yhteisö. Tämä yhteisön jäsenet asuvat lähinnä läntisemmällä Triskin saarella, ja he ovat orjuuttaneet itäisemmän Utheralin asukkaat lähes kokonaan. Kunigas antaa meille kiitokseksi kauniin hyvintehdyn näköisen kilven ja lisäksi hän neuvoo, että meidän kannattaa palata takaisin Tuerin saarelle, koska se on lähempänä Purple rocksia ja sieltä saa helpommin vuokrattua veneen.

Koska laiva lähtee vasta aamulla takaisin päätämme vielä tehdä pienen reissun tutkimaan sitä yhtä solaa, jonka löysimme sieltä ensimmäisen salahuoneen takaa. Kävelemme kanjonia eteenpäin, kunnes siitä lähtee etelään haarauma. Jatkamme pohjoiseen. Tulemme isolle ovelle. Oven takaa aukeaa ison näköinen luolasto ja vaikka meillä onkin vain yksi lyhty päätämme silti lähteä tutkimaan luolaa, onhan meillä mukana Sainty (kääpiö) ja Marvel (haltia), jotka näkevät kohtuullisen hyvin pimeässä ja kun Krevish vielä ottaa yrtin joka antaa täydellisen pimeänäön, on meitä huononäköisiä enää minä ja Misk. Minä kannan lyhtyä niin että siitä tulee valoa meille molemmille. Lähdemme oikeankäden periaatteella eteenpäin. Ensimmäisessä käytävässä ei ole mitään muuta erikoista kuin syvä kuilu tunnelin poikki, jonka pohjalla näkyy laavaa. Kun tunneli päättyy umpikujaan palaamme takaisin ovelle. Seuraava käytävä tekee pari mutkaa ennen kuin tulemme huoneeseen, jossa näemme kuusi scragia. Toteamme, ettemme oikein pärjää noille ja päätämme suorittaa taktisen perääntymisen taaksepäin. Syöksymme hirmuisesti juosten tunneliin. Marvel veltää kuin alppikauris jättäen meidät muut kuin seisomaan. Seuraavana menee Sainty raskaassa panssarissa, tosin hänen hyvä näkökykynsä auttaa jonkin verran. Sitten tulen minä ja viimeisenä Krevish, jolla on jo selvästi ongelmia pysyä kolmen meidän perään lähteneen scragin edellä. Onneksi scragit eivät tunnu olevan kovinkaan hyviä juoksioita, joten pääsemme pakoon ulos ovesta. Miskiä ei kuitenkaan kuulu ja huomaamme, että kukaan ei ole nähnyt häntä sen jälkeen kun lähdimme pakoon. Odottelemme vähän aikaa, mutta mitään ei kuulu. Mietimme mitä tässä pitäisi tehdä ja lopulta Sainty, Marvel ja Krevish lähtevät etsimään Miskiä. Sainty jättää panssarinsa pois, jotta pysytyisi tarpeen tullen juoksemaan paremmin. Marvel ja Krevish eivät mene kovinkaan pitkälle kunnes he tajuavat ettei tämä ole järkevää vaan kääntyvät takaisin ulos. Sainty jatkaa yksin. Yllättäen Sainty törmää kahteentoista scragiin, jolloin se varsinainen kilpajuoksu alkaa. Kilpailu on tiukka, mutta Sainyt voittaa sen niukasti pienoisen etumatkansa turvin. Onneksi scragit luovuttavat ovella eivätkä tule ulos. Totesimme että, Misk tuskin on selvinnyt hengissä kahdestatoista scragista, joten pidämme pienen muistotilaisuuden Miskin muistolle (3 sekuntia), ennen kuin palaamme majataloon juhlimaan.

+
+ Hahmot levelin mukaan
+
+  					   Level	    Day		Age
+ Name (Profession)	Pelaaja		Start	End	Start	End	(days)
+
+ Marvel Jones
+ Layhealer+Assasin/Elf Ville		4/7	4/7	13.10.92 -	-
+
+ Saint "Sainty" George
+ Paladin/Dwarf		Riikonen	7	7	14.3.93	-	-
+
+ Misk
+ Mystic/Human		Alakoski	6	Dead/6	16.7.90	-	-
+
+ John "White" Cronston
+ Rogue/Rohir		Ahponen		6	6	25.1.93	-	-
+
+ Rudwer Zap The Lucky Mage
+ Mage/Human		Kivinen		6	6	12.3.93	-	-
+
+ Pelle The Berserker
+ Thief/Human		Maaninen	5	5	13.3.93	-	-
---------------------------------------------------------------------------
+ Black
+ Fighter/Rohir         Riikonen	7	Out/10	13.10.92 -	-
+
+ Peccer The Fighter
+ Fighter/Human		Kivinen		6	Out/7	26.11.92 -	-

Edellinen kuvaus Seuraava kuvaus Indeksiin


<kivinen@iki.fi>