Kertomus erään ryhmän kohtaloista vuonna 458 7. luku * To 12.2 Tukki on jo tullut tajuihinsa, ja haluaa välttämättä lähteä tutkimaan jotain. Päätämme aloittaa alusta, ja tutkia sen ensimmäisen käytävän. Etenemme käytävää pitkin jonkin matkaa kunnes tulemme ovelle (v), josta onnistumme lukemaan "Sulje ovi takanasi". Vivian yrittää saada ovea auki, mutta ei onnistu. Tukkikin haluaa yrittää, ja annamme hullun yrittää vaikka hän on vielä aika heikossa kunnossa. Poistumme kuitenkin itse turvallisen välimatkan päähän. Tukki äheltää hetken, ja saakin jotain aikaiseksi, eli sivulta iskeytyy pala seinää litistäen Tukin vastakkaista seinää vasten. Seinä palaa heti takaisin iskettyään ensin Tukin tajuttomaksi. Kannamme hänet taas alttarihuoneeseen Powderin ja Ofwinen viereen, ja lähdemme itse kolmistaan tutkimaan lisää käytäviä. Lähdemme alttarin takaa, ja käännymme aina ensimmäisestä risteyksestä vasemmalle, kunnes tulemme isoon luolaan, joka on täynnä stalagmiittejä. Oikealta lähtee yksi käytävä, ja kun kuljemme kohti toista päätä huomaamme oikealla seinustalla jotain outoa, ja kun pääsemme sinne toteamme että siellä on pieni noin metrin korkuinen käytävä (t). Vivian lähtee ryömimään käytävään, mutta hetken päästä hän tulee takaisin perässään isoja muurahaisia. Käytävästä purkautuu koko ajan lisää muurahaisia, ja saamme pari niistä hakattua maahan, kunnes toteamme että turhaa hommaa, ja minä ja Crush lähdemme juoksemaan pakoon. Vivian ei kuule huutoamme, ja jää taistelemaan. Hetken päästä hän huomaa että olemme häipyneet, ja tulee perässä. Hän saa meidät kiinni, mutta hän vuotaa sen verran, että menee tajuttomaksi. Crush ottaa hänet kantoon, ja pakenemme melkein alttarihuoneeseen asti ennen kuin muurahaiset luovuttavat, ja Crush pääsee sitomaan Vivianin haavat. Toteamme että emme enään kahdestaan lähde minnekään tutkimaan, ja niinpä jäämme tänne odottelemaan kavereiden tajuihin tulemista. * Pe 13.2 Powder tulee illalla tajuihinsa. * La 14.2 Vivian tulee tajuihinsa. (Kertoja vaihtuu, uusi kertoja on Ninnoo Arminar Lerniniz Abas, muiden kertomusten mukaan) Illalla ulkoa lähestyy minotauri, jota vastaan käymme taisteluun. Crush saa siihen muutamia hyviä iskuja, mutta Morniz ja Powder eivät saa oikeastaan mitään aikaiseksi. Minotaur iskee lujaa ja onnistuu tappamaan Mornizin ennen kuin Vivian saa sen tapettua varsijousellaan. Tosin Crush oli kuulemma omien puheidensa mukaan jo hakannut sen puolikuoliaaksi maahan, mutta Vivian otta kuitenkin nimeensä lisänimen Minotaur Slayer. Powder ja Crush ovat kohtuullisen hyvässä kunnossa, mutta Vivian on niin heikkona, että hän sanoo jäävänsä mielummin tänne. Powder ja Crush lähtevät tutkimaan käytäviä. He kääntyvät ensin kaksi kertaa vasemmalle, ja sitten kulkevat yhden risteyksen ohitse, ja kääntyvät sitten seuraavasta oikealle. Kuljettuaan hetken matkaa näkevät he edestään pientä kipunointia, ja kun lähestyvät näkevät he liikkuvan sähköpurkauksen lähestyvän kovaa vauhtia (i). Tämä sähköpurkaus oli kuulemma helppo juttu ja Crush sai sen tapettua muutamalla iskulla. He jatkavat matkaa ohittaen pienen kapenevan käytävän (h), jota he eivät kuitenkaan lähde tutkimaan. Vähän matkan päässä on ovi (g). Powder tutkii, ja toteaa että kilometrin säteellä ei ole yhtään ansaa, joten oven voi avata aivan rauhassa. Kun he avaavat oven ilmestyy sen takaa viisi suunnatonta lintua, jotka käyvät heidän kimppuunsa. Crush saa yhden iskettyä alas, ja toisen huonoon kuntoon, jolloin linnut pakenevat. Koska nyt alkaa Crushkin olla heikossa kunnossa päättävät he palata alttarihuoneeseen lepäämään. Tällä välin minä olen löytänyt vivianin ja muut alttarihuoneessa olijat. Oma ryhmäni oli hajaantunut erään taistelun seurauksena, ja kun olin sitten kysynyt parilta pyhiinvaeltajalta että ovatko he nähneet meikäläisiä olivat he ohjanneet minut tänne. Ryhmä oli väärä, mutta ei se haitta kyllä kai näidenkin kanssa toimeen tulee. Kun olen hetken jutellut Vivianin kanssa palaavat Crush ja Powder, ja kertovat hieman lisää, jota tässä sitten kirjoitan muistiin Mornizin muistiinpanoista jatkaen. Illalla näemme taas pientä kipinöintiä, mutta Crush tappaa sen nopeasti pois. Päätämme samantien lähteä taas vähän tutkiskelemaan, koska kaikki ovat jo tajuissaan. Ofwine urveltaa vastaan, ja kieltäytyy noudattamasta käskyjä, joten hänet vangitaan sotaoikeutta varten. Powder kysyy voiko hän liimata Ofwinen kädet yhteen, niin ettei tämä pysty pahantekoon, ja ryhmän nykyinen johtaja Crush antaa luvan. Menemme sinne ovelle, jonka Powder ja Crush löysivät viime kerralla, ja kun avaamme sen tulee sieltä taas lintuja. Nyt ne on helppo karkoittaa, koska olemme liikkellä isolla laumalla. Tulemme isoon halliin (d), josta lähtee useita käytäviä. Lähdemme ensimmäisestä vasemmalle, ja laskeudumme pitkään, kunnes tulemme pieneen huoneeseen, jossa on joku hassu laite, jonka Powder tunnistaa poraksi. Kiipeämme takaisin isoon huoneeseen, ja tutkimme seuraavaa käytävää. Käytävä tulee melkein heti T-risteykseen, josta vallitsevan tavan mukaan otamme vasemman haaran. Kiipeämme jyrkkää käytävää ylös, mutta Vivian kompastuu, ja vierii alas mennen samalla tajuttomaksi. Muut pääsemme ylös ilman ongelmia. Ylhäällä sitten Ofwine kompuroi omiin jalkoihinsa, ja kaatuu, jääden siihen levyttämään. Ylhäällä olevasta huoneesta (y) lähtee kaksi käytävää eteen ylös, ja yksi taakse alas. Yllättäen huomaan että toisesta niistä ylhäältä tulevista käytävistä ilmestyy iso trolli. Vedän aseen esiin, ja lyön trollia, samalla kun se heittää isolla kivellä Mikeä, joka menee tajuttomaksi. Kun minä, Crush ja Tukki alamme yhdessä ahdistamaan trollia, katsoo se parhaimmaksi poistua paikalta. Annamme sen mennä rauhassa, tosin Powder ampuu sitä vielä varsijousella lähtijäislahjaksi, ja se heittää kiven takaisin. Jäämme tänne lepäämään, ja odottelemaan että kaikki tulisivat tajuihinsa. Powder ja Tukki lähtevät tutkimaan sitä toista ylöspäin menevää käytävää, ja hetken päästä Powder palaa toista käytävää ja Tukki toista, ja he kertovat että tuosta pääsee ulkoilmatasanteelle (B), ja että molemmat nämä käytävät vievät sinne, mutta sieltä ei pääse minnekään. Kumpikaan ei kuitenkaan tiedä mihin se trolli sitten meni. Koska Vivian on tullut tajuihinsa alhaalla päätämme lähteä liikkelle, ja Crush ottaa Miken kantoon, Tukki Powderin, ja minä Ofwinen. Minä ja Tukki pääsemme onnistuneesti alas asti lasteinemme, mutta Crush kompastuu, ja Mike putoaa. Mike kuoli. Minä ja Tukki jatkamme lasteinemme suoraan ison hallin poikki, jossa meidän kimppuumme käy lauma lepakkoja. Pääsemme kuitenkin läpi, ja perässä tulevatkin pääsevät hengissä läpi. Valitettavasti yksikään kannossa olleista ei kestänyt tuota kuljetusta, ja toteamme että he ovat kaikki kuolleet, osa kantamisen rasituksiin osa lepakoiden puremiin haavoihin, vaikka niitä kovasti yritettiinkin paikata kaikella mahdollisella. Lepäämme lopun päivää. * Su 15.2 Aamulla kaksi minun entisen ryhmäni tyyppiä löytää myös tiensä luolaan. Toinen on Migra The Cold, ja toinen Hanipal The Cannibal. Tukki päättää pistää pienen torvi fanfaarin heidän kunniakseen, ja jostain syystä Hanipal ei oikein tykkää siitä, ja tunkee torven Tukin kurkkuun. Tästä Tukki tulistuu, ja yrittää ensin käydä Hanipalin kimppuun, mutta torvi estää aika totaalisesti hengityksen, joten hän yrittää ensin repiä sitä pois, mutta ei onnistu. Crush tulee hätiin, ja repii torven pois. Crush saa muutenkin molemmat osapuolet rauhoittumaan, mutta Hanipalin ja Tukin välit ovat edelleen aika kireät. Jatkamme lepäämistä. Heräämme jossain vaiheessa hirmuiseen meteliin, ja kun lähdemme tutkimaan sen lähdettä löydämme Migran alttarin takaata tajuttomana, ja vertavuotavana. Sidomme hänen haavansa, ja Tukki kertoo että hänkin sai tuon salaman kun yritti alussa repiä tuota kultaa irti tuosta alttarista. Jatkamma lepäämistä jättäen Migran tuonne alttarin taakse, koska emme uskalla siirtää sitä. Illalla alkaa haista pahalle, ja kun katselemme ympärillemme huomaamme että ulkoa lähestyy iso suolohikäärme. Lähdemme juoksemaan hirmuista vauhtia pakoon. Juoksemme T-risteykseen, ja siitä sitten oikealle, koska siellä emme vielä ole käyneet. Tässä tohinassa unohdamme Migran alttarin taakse. Käytävä alkaa laskeutumaan loivasti veteen (o). Tukki juoksee suoraan veteen, mutta jossain välissä hän toteaa että siinä on aika syvää lopulta, ja Hanipal käy repimässä hänet kuiville kun hän meinaa hukkua. Odottelemme, ja toivomme ettei se suolohikäärme ole tulossa tänne veteen päin, vaan tykkää jostain muusta enemmän. Hetken päästä huomaamme että se suolohikäärme on mennyt ensimmäisestä risteyksestä vasemmalle, ja palaamme alttarisaliin (u). Huomaamme että siellä haisee edelleenkin niin pahalle, ettemme halua nukkua siellä, joten otamme Migran kantoon, ja lähdemme kaasua pakoon. Koska emme halua mennä saaan suuntaan kuin mihin se lohikäärme meni, käännymme ensimmäisestä ristyksestä oikealle, ja lähdemme tutkimaan sitä. Hetken päästä käytävä haaraantuu, ja lähdemme taas oikealle. Yllättäen edesssä kulkenut Hanipal kiljaisee, ja huomaamme hänen jaloissaan käärmeen. Saamme käärmeen muutamalla iskulla tapettua, mutta sitä ennen se on ehtinyt puraista Hanipalia, joka on mennyt tajuttomaksi verenvuodosta. Sidomme haavan, ja otamme hänetkin kantoon. Tutkimme pari umpikujaa (m), ja kartoitettuamme muutenkin tilannetta, kunnes tulemme kolmikulmaiseen huoneeseen, jossa on kaksi isoa pylvästä keskellä (k). jatkamme siitä eteenpäin ja tulemme oven luokse (l). Crush iskee ovea ja siihen tulee reikä, mutta samalla hän toteaa että toisella puolella on jokin, joka puraisee häntä ikävästä. Vivian päättää näyttää miten ovi pitää avata, ja potkaisee sitä. Jalka menee suoraan oven läpi, ja toisella puolella olevat ötökät purevat Viviania jalkaan, niin että siitä alkaa vuotaa verta, ja tavalliseen tapaan Vivian ehtii mennä tajuttomaksi ennen kuin se saadaan sidottua. Palaamme kolmikulmaiseen huoneeseen (k) odottelemaan tajuttomien heräämistä. * Ma 16.2 Lepäämme. * Ti 17.2 Kaikki ovat jo tajuissaan, joten lähdemme tutkimaan lisää käytäviä. Tulemme neljän käytävän risteykseen, josta jatkamme eteenpäin, ja näemme edessämme ison miehen (n). Mies kysyy että maksatteko tullia, vai haluatteko ateriaksi. Hanipal ymmärtää hieman väärin, ja sanoo että joo ateria kelpaisi, vaikkapa sääri. Mies sanoo että ok, ja alkaa repimään Hanipalin säärtä irti, jolloin Hanipal menee tietysti tajuttomaksi. Saamme hetken päästä miehelle selitettyä että maksamme Hanipalista tuplasti, jos hän päästää hänet irti, ja kun Migra urveltaa jotain joutuu hänkin maksamaan tuplana. Crush maksaa miehelle rahaa, jotta tämä kertoisi mistä täältä pääsee alaskerrokseen, ja mies kertoo että toiselta puolelta. Päätämme tässä vaiheessa häipyä, ennen kuin mies päättää sittenkin tehdä meistä ateriaa. Palaamme risteykseen, ja kierrämme ison miehen vieruskäytäviä myöten, ja ohitamme rähähtävät sienet (p), kunnes tulemme ensimäiselle oikealle lähtevän käytävän suulle. Koska emme vielä ole tutkineet sitä lähdemme menemään sinne, ja toteamme että käytävä lähtee aika nopeasti laskeutumaan aika jyrkästi. Kun pääsemme alas asti toteamme että käytävän tukkii alhaalla oleva laava (f), joka estää jatkamisen käytävää pitkin. Alhaalta lähtee kuitenkin toinen käytävä ylös, jota pitkin lähdemme kiipeämään. Minä ja Migra pääsemme onnellisesti ylös, mutta Tukki kompastuu, ja lähtee vierimään alaspäin. Hän ei ehdi pysähtyä ennen laavaa ja liukuu suoraan sinne. Tukki laskee kantamansa Hanipalin maahan, ja kaivaa repustaan köyden ja heittokoukun. Tukki pääsee laavassa seisomaan, jolloin Tukki saa heitettyä hänen ympärilleen köyden, ja vedettyä hänet ylös. Tukki on vielä tajuissaa kiivetessään laavasta, mutta hän on pahoin palanut, ja vuotaa kuin sieni. Crush Alkaa sitomaan hänen haavoja, ja saakin ne sidottua hyvän ensiaputaitonsa ansiosta. Hän toteaa ettei Tukki voi tännekään jättää, koska hän voi lähteä liukumaan alaspäin, joten hän nostaa Tukin selkäänsä, ja lähtee kiipeämään ylöspäin. Hän pääsee noin puoleenväliin asti kunnes yllättäen liukastuu, ja kaatuu. Hän saa aika nopeasti itsensä pysäytettyä, ja Tukkikin pysähtyy sattumalta ennen laavaa, joten hänkin selviää hengissä tapahtumasta. Crush alkaa olla tuosta kaatumista jo hieman huonossa kunnossa, ja ilmoittaa ettei hän uskalla kantaa noita molempia ylös, joten alamme miettiä miten saamme heidät pidetty paikoillaan, ja lopulta joku keksii että käytetään edesmenneen Powderin superliimaa, sehän tuntui pitävän aika hyvin. Niinpä Tukki ottaa sitten sen liiman, ja liimaa molemmat sekä Hanipalin että Tukin takin selkämyksen lattiaan tukevasti kiinni. Otamme kuitenkin kaikki heidän tavaransa mukaan siltä varalta että he liukuvat alas, tai joku muu löytää heidät. Kiipeämme ylös, ja jatkamme tutkimista. Huomaamme että se suolohikäärme on linnoittautunut siihen isoon luolaan, jossa oli lepakkoja (d), joten emme pääse tutkimaan sen takaisia käytäviä. Käymme tutkimassa sitä symboolia tarkemmin, ja kun Migra yrittää piirtää siitä kopiota, näytän miten asia pitää hoitaa. Migra tästä innostuu, ja ottaa kuviosta kunnolla mallia, mutta kun hän koskee siihen saa hän hirmuisen sähköiskun. Tutkimme asiaa vielä hieman, ja huomaamme että koska symbooli on sen verran lyhyt että siitä voisi kunnossa olleesaan hypätä yli, kokeilemme sitä myöhemmin, sitten kun olemme kunnossa. Käymme vielä katsomassa siellä muurahaishuoneessa loppuja käytäviä, ja löydämme kaksi umpikujaa (m), ja viimeinen vie sille heti luolan suun lähellä olevan portin luokse (v). Palaamme takaisin kolmiohuoneeseen (k) lepäilemään. Ilalla huoneeseen ryntää äkkiä 9 kpl örkkejä. Nousemme heti taistelemaan, ja kun Crush vetää miekan huomaa hän että miekka ei enään lähdekään kädestä irti. Migra menee etunenässä örkkien kimppuun vaikka onkin heikossa kunnossa, ja niin hänet lyödäänkin melkein heti alussa tajuttomaksi. Minä tapan kaksi örkkiä, ja Vivian yhden, ja Crush sitten loput, vaikka yksi pääsikin pakoon, voimme olla tapahtumaan tyytyväisiä. Koska emme halua jäädä tähän huoneeseen kahdeksan örkin raadon kanssa siirrymme alttarihuoneeseen lepäilemään (u). * Ke 18.2 Lähdemme taas liikelle. Käymme ensin kurkkaamassa, että onko Tukki tai Hanipal tullut tajuihinsa, mutta eivät ole. Sitten käymme katsomassa onko suolohikäärme vielä tukkimassa tutkimusreittejä, ja iloksemme havaitsemme, että se on siirtynyt jonnekin muualle nukkumaan. Lähdemme isosta huoneesta (d) vasemmalle, ja kun tulemme ristykseen ryntää vasemmasta käytävästä muutama ihminen, jotka kertovat pakenevansa isoa trollia, toteamme ettemme varmaan halua tavata sitä, joten menemme oikealle. Vähän matkaa kuljettuamme löydämme taas niitä räjähtäviä sienia, ja palaamme takaisin isoon huoneeseen, ja lähdemme tutkimaan sitä ylähuoneesta (y) lähtevää alaspäin lähtevää käytävää. Käytävän puolessavälissä näemme savisen patsaan (z) käytävän oikealla puolella, ja kun Vivian ja Crush ohittavat sen lyö savipatsas Viviania, joka ei kuitenkaan satuta itseään pahemmin. Minä kierrän mahdollisimman kauaksi siitä, ja menen sen ohitse. Kun se sitten hyökkää kimppuuni lyön sitä mutta sillä ei oikein tunnu olevan hirmuista vaikutusta. Se saa minulta kuitenkin lyötyä ilmat pihalle, joten en pysty tekemään mitään hetkeen, jona aikana Crush tulee paikalle, ja iskee hirmuisen lyönnin halkaisten savipatsaan kahtia, ja molemmat palat kaatuvat hänen päälleen. Kaivamme hänet esiin, ja jatkamme matkaa. Tulemme isoon huoneeseen, ja kun jatkamme oikeata seinustaa näemme edessämme ison parven ampiaisia (b), joten lähdemme vauhdilla pakoon. Ne eivät kuitenkaan katso meitä uhaksi ja eivät lähde perään. Lähdemme toista seinää pitkin, kunne tulemme kulmaan, josta lähtee käytävä. Tutkimme käytävää, ja vähän matkan päässä se tekee melkein u-käännöksen, ja palaa melkein takaisinpäin. Käytävän päässä on taikuudella tahty valo, ja käytävä loppuu umpikujaan (a). Tutkimme taas käytävän päätä, ja tällä kertaa huomaan salaoven. Kun sitten tutkin tarkemmin salaovea huomaan siinä myös ansan, joka avaa oven hieman vauhdikkaasti, ja koska Vivian ei näe koko ansaa ei hän myöskään voi poistaa sitä, vaikka kuinka yritän selittää. Itse en osaa purkaa ansoja, joten jätämme huoneen sikseen. Palaamme isoon huoneeseen, ja jatkamme vasemman seinän seuraamista. vähän matkaa kuljettuamme näemme maassa oudon symboolin, ja kun menemme lähemmäksi huomaamme että tultasyökseväkoira syöksee meitä kohti isoa liekkiä. Käristymme pahasti, mutta sen jälkeen lähdemme vauhdilla juoksemaan, varsinkin kun näemme vielä pari koiraa lisää. Juoksemme savi patsaan käytävää ylöspäin, ja pääsemme noin puoleen väliin kun koirat sylkevät seuraavan kerran tulta, jolloin minä ja Vivian menemme tajuttomaksi. Crush pääsee ylös asti, ja odottaa siellä kunnes koirat poistuvat, ja saapuu sitten sitomaan meidän haavamme. Tämän jälkeen hän jää odottamaan meidän tajuihin tulemista. + + + + Hahmot levelin mukaan + + Level Day Age + Name (Profession) Pelaaja Start End Start End (days) + + + Morniz The Explorer (Leader) + Duelist Tero 5 Dead/5 16.6 14.2 - + + Tuck (Tukki) The Foreverlasting Joker + Barbarian Nevis 4 5 16.6 - - + + Crush Themup (Tracker) + Barbarian Ville 4 5 15.7 - - + + Chepsi The Broken Powder (Engineer) + Alchemist Alakoski 3 Dead/3 15.7 14.2 - + + Ofwine (Entryman) + Burgler Ahponen 2 Dead/2 15.7 14.2 - + + Vivian Smith-Smythe-Smith + Rogue Maaninen 2 3 2.2 - - + + Ninnoo Arminar Lormiwiz Abas + Rogue Tero 2 3 14.2 - - + + Migra The Cold + Rogue Ahponen 2 2 15.2 - - + + Hanipal The Cannibal + Warrior Alakoski 2 2 15.2 - - + + Mike + Burgler NPC (Ofwine) 1 Dead/1 19.7 14.2 - + + Aron + Assasin Ville 5 5 16.6 - - + + Mac The Cruel (Missilist 1, Medic) + Wizard Nevalainen 4 4 15.7 - -