TSM Osa 2, Luku 015 (tsmpart2/tsmpart2.015)

Edellinen kuvaus Seuraava kuvaus Indeksiin

Tuntemattomien seikkailijoiden muistelmia Osa 2.

Kertomus Burf Puke The Follower of Nonamed Mage ja hänen

ystäviensä seikkailusta

vuonna 92

15. Luku

Last Innissä on joku kauppias myymässä tavaraa. Hän mainostaa että hänellä on nyt menossa hullun halvat päivät, joten kaikki tavara on 50 % alennuksella. Ostamme paljon herbejä, jonkin verran taikaesineitä, ja muuta tavaraa, jonka jälkeen kauppias häviää, ja hänen tilallee tulee joku kammottavan näköinen ilmestys. Tämä kammottava tyyppi ihmettelee hetken kyseli kaikkia typerää, ja lopulta sitten esitteli itsensä Pete The Skinheadiksi. Lisäksi majatalossa on joku Ditto Alainin, Professional Wagon driver, johon ystävystymme. Valmistaudumme örkkien hyökkäyksen varalta, teemme ansoja, siirrämme pöytiä yms ulos muureille jne. Pidämme vartiota koko yön.

Gvaran tekee Mistille leijan, ja kun hän kokeilee sitä ennen Mistille luovuttamista, iskee häneen salama. Koko ajan on satanut, jonkin verran, ja vallihaudassa alkaa vihdoinkin olemaan jo muutakin kuin mutaa. Örkkejä ei vielä kuulu.

Keskellä yötä örkit sitten hyökkäävät. Saamme varoituksen juuri ajoissa, ja ehdimme paikoillemme. Ammumme ensin yhden sarjan kaukotuliaseilla, ennen kuin örkit saavat tikapuitaan pystyyn. Pete heittää Metal Ballia (pieni metallinen pallo, joka räjähtäessään sinkosi ympärilleen paljon pieniä rautapaloja) talon takapuoella olevaan örkkilaumaan, josta 11 kuolee tai pakenee. Mist The Witch, heittää salaman, joka tappaa yhdellä sivustalla olleet örkit. Puolustuksemme pitää kohtalaisesti, mutta Jaranrtiin osutaan niin pahasti, että hän ei enään pysty pitään ikkunaa, ja kun hän perääntyy, isketään hänet tajuttomaksi. Samassa huoneessa ollut Gvaran heittää Water boltin, ja saa sillä yhden örkin hetkeksi pois pelistä, mutta toinen on jo tulossa kohti. Gvaran yrittää paeta, mutta örkki saa iskettyä häntä selkään. Gvaran pääsee kuitenkin haavoittuneena ulos ovesta, ja kun örkki toisen kerran yrittää lyödä, epäonnistuu hän lyönnissään, ja pelleilee aseensa kanssa niin kauan, että Gvaran pääsee pakoon. Gvaran juoksee Peten taakse suojaan, ja Pete ottaa pistoolinsa, ja ampuu ensimmäisen örkin. Samalla on örkeistä mennyt jo niin paljon että pakokauhu iskee heihin, ja he lähtevät pakoon. Päivällä minä tulen tajuihini. Majatalonpitäjän tytär, ihastuu Dittoon, ja heidän häitään vietetään iltapäivällä, jolloin sade on jo lakannut, ja aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta. Ditton vaimon nimi on Tanya Ajabar.

Lepäilemme, ja toivumme taistelun seurauksista.

Tutkimme örkeiltä löytyneitä tavaroita. Iarty johtajana sai valita kaksi esinettä, ja hän valitsi sormuksen, joka parantaa taistelutaitoa, ja amuletin, joka oli teleportannut Gvaranin ja Mistin kun he olivat sitä yrittäneet tutkia. Minä en saa aivan selville mitä siinä on, mutta täytynee kokeilla hieman myöhemmin uudestaan, joskos sitten olisi tullut ideoita.

Lähdemme Ilianiin. Rohirit tulevat alkumatkan mukanamme, mutta kun he näkevät Biisonilauman, lähtevät he metsästämään, ja me jatkamme pienemmässä porukassa. Saavumme Illalla Ilianiin.

Jatkamme Carseen, jonne saavummekin illalla. Kun tulemme kaupunkiin, näemme kuinka neljä miestä pahoinpitelee jotain liikkeenpitäjää, ja Iarty ja Ditto lähtevät heti hirmuiseen hyökkäykseen toinen hevosellaan, toinen kärryillään. Iarty saa yhtä vahinkoitettua ensimmäisellä iskullaan, ja kun Ditto tulee sotavankkureilla perässä, ajaen kolmen muun yli, on lopputulos, että yksi on kuollut, yksi makaa maassa, ja kaksi yrittää pakoon. Lisäksi koska Iarty jarrutti heti miesten jälkeen niin nopeasti ettei Ditto ehtinyt millään pysähtyä, yritti Ditto vetää Iartyn ja seinän välistä ohitsem muttei aivan onnistunut, vaan osui seinään. Tässä rytäkässä lentää Pete pois vankkureista päin seinää, ja siitä hän sitten putoaa jaloilleen maahan. Pete menee lähellä makaavan luokse ja monottaa tätä niskaan, niin että tämä kuolee. Yksi yrittää pakoon siihen liikkeeseen, jonka pitäjää he kiusasivat, mutta hutasee ikkunasta, ja osuu karmiin. Minä nukutan hänet ennen kuin hän ehtii yrittää muuta. Toinen Iartyn vahingoittama yrittää toiselle puolelle katua läpi ikkunasta, mutta kompuroi, ja lentää suoraan läpi ikkunasta, loukaten samalla itsensä. Iarty hakee tyypin, ja pienellä opettamisella mies uskoo, että on parempi tehdä niin kuin Iarty sanoo. Tämän jälkeen virvoittelemme sen kauppiaan, ja sitten paikalle saapuukin poliisi, joka ei kuuntele paljoakaan meidän selityksiämme, ja niin meidät viedään tyrmään.

Aamulla sitten Paroni Chris Bokardis saapuu paikalle, ja minä esittelen hänet muille ja muut hänelle. Kerron mitä on tapahtunut, ja lainaan hänelle sen toisen kappaleen Nonamed Mages Diaryä, joka on menossa Bradwikille, kun hän kiinnostuu siitä örkkitaistelusta joka tapahtui hänen isänsä aikana, ja jossa Kuninkaasta oli hyötyä. Menemme minun talolleni, jossa huomaan että joku on yrittänyt murtautua taloon, mutta rikkonut tiirikkansa lukkoon. Jaranrt yrittää sitä pois, mutta ei saa, ja niin käymme hakemassa lukkosepän, joka kaivaa sen pois, jonka jälkeen pääsen avaimellani sisälle. Käyn lunastamassa Sir Richardin pojan rahat pankista (Hän pisti minun nimeni siihen niin että jos hänelle käy jotain minä saan ne lunastettua), ja samalla Pete käy vaihtamassa jotain Dollareita normaaleiksi rahoiksi. Tilaan taloon lisää huonekaluja, hienon kirjoituspöydän, pari kerrossänkyä, yhden väliseinän, kirjahyllyn yms. Lisäksi käyn palkkaamassa vartian 12 kuukaudeksi niin että käyn vain kertomassa vartiointi liikkeelle aina kun lähden pois, ja he vartiovat taloani. Lisäksi teetän vielä taloon uuden katon, koska se vanha oli hieman turha heikkoa tekoa. Käymme ostamassa kaiken näköistä kamaa, ja järjestelemme talossa olevia tavaroita. Käymme vuokraamassa laivan, jotta voimme käydä siellä saarella, jossa on yksi Narsiekel. Päätämme lähteä seuraavana päivänä.

Yöllä on nuossut paha myrsky, ja jäämme odottelemaan sen laantumista. Jaranartia syytetään murrosta, mutta hänet todetaan kuitenkin syyttömäksi.

Ystävistyn Glarnin kanssa. Hän on aseseppä, jolta yleensä löytyy mitä tahansa aseita.

Käyn Chrishin luona kysymässä onko hän kiinnostunut siitä meidän Lohikäärmeen sarvesta, mutta hän ei ole kiinnostunut.

Iarty ja Gvaran lopettavat shakkimatsinsa, ja Iarty kertoo, että kun hän voitti näillä valkoisilla sai hän tehtäväkseen aloittaa uudestaan joku uskonto, jonka temppeli on hämähäkkimetsän keskellä. Lisäksi hän kertoo että hän voi kutsua shakkinappuloita apuun tarvittaessa, eli sotilaita taistelemaan, tornia suojaksi, lähettejä parantamaan, ratsuja sotimaan, kunigatar voi heitellä taikoja jonkin verran päivässä.

Iarty auttaa jotain ritaria, ja saa siitä jonkin verran rahaa.

Myrsky laantuu yllättäen, ja pääsemme nousemaan laivaan, ja lähdemme kohti sitä saarta, jossa sen Narsiekelin pitäisi olla.

+
+
+
+ Hahmot levelin mukaan
+
+					   Level	   Day		Age 
+ Name (Profession)	Pelaaja		Start	End	Start	End
+
+ Burf-Puke The Follower of Nonamed Mage
+ Mage			Tero		6	6	24.3.91	-	-
+
+ Iarty Bastolergar of Clan Daf of Framsburges
+ Fighter		Ville		4	5	8.7.92	-	-
+
+ Pete The Skinhead
+ Timetraveller		Ahponen		New/3	3	6.9.92	-	-
+
+ Mist The Witch
+ Animist		Alakoski	3	3	26.7.92	-	-
+
+ Jaranart
+ Burgler		Tero		3	3	5.5.92	-	-
+
+ Gvaran Gourman
+ Arch Mage		Nevalainen	3	3	3.8.92	-	-
+
+ Ditto Alainin, Professional Wagon driver
+ High Warrior Monk	Maaninen	New/3	3	6.9.92	-	-
+
+ Tanya Ajabar 
+ Thief			NPC		New/3	3	8.9.92	-	-

Edellinen kuvaus Seuraava kuvaus Indeksiin


<kivinen@iki.fi>