TSM Osa 1, Luku 002 (tsmpart1/tsmpart1.002)

Edellinen kuvaus Seuraava kuvaus Indeksiin

Tuntemattomien seikkailijoiden muistelmia Osa 1.

Kertomus Animisti Qur-Nerin ja hänen

ystäviensä seikkailuista

vuonna 91

2. Luku

Viemme Samin lääkärin luokse. Lääkäri leikkaa jalan pois, ja parantaa samalla muitakin ongelmia. Ulos tullessamme huomaamme, että hevosemme on varastettu oven edestä, ja samalla on lähtenyt osa meidän kamoista, sekä kaikki Samin tavarat. Kiroilemme siinä hetken, kunnes näemme partion kulkevan ohitsemme. Kysymme heiltä, että ovatko he nähneet ratsujamme, ja he kertovat kuvausta vastaavien ratsujen ratsastaneen lujaa vauhtia ulos kaupungista hetki sitten. Lähdemme kulkemaan kohti majataloamme. Matkalla näemme kuinka joukko humalaisia pilkkaa jotain pyhiinvaeltajaa. Menemme tietysti auttamaan raukkaa, jolloin eräs kännikala käy haastamaan riitaa, ja lyö minua. Minä isken siltä kilven hajalle, ja sitten se nukahtaakin. Muut tämän nähdessään pakenevat paikalta. Pyhiinvaeltaja kiittää, ja siunaa meidät. Jaag käy hakemassa sen lääkärin sitomaan minun haavani, ja niin lopulta pääsemme majataloon.

Lähdemme aamulla suorittamaan ostoksia. Matkalla näemme pillastuneen muulin, jota minä lähden ajamaan takaa. Saan sen pitkällisen takaa-ajon jälkeen kiinni, ja rauhoittumaan. Lähden tuomaan sitä takaisinpäin, ja lopulta näenkin miehen jolta muuli on ilmeisesti karannut. Palautan aasin hänelle, ja saan palkkiona monta pulloa öljyä. Samalla sitten mies kertoo minulle, että jos minulla olisi aikaa niin hänellä olisi minulle, ja joillekin muille jotka kasaan saan tehtävä. Sanon että minulla on pari kaveria kaupungissa, ja olemme kyllä tällä hetkellä ilman mitään tekemistä, että kyllä se sopii. Hän kertoo että hänen veljensä on murhattu, ja nyt pitkällisten tutkimusten jälkeen hän on saanut selville kuka se oli. Tehtävänä olisi tuoda tämä tyyppi Carsesta tänne oikeuden eteen. Suostun oitis. Hän kertoo minulle tarkemmat tiedot, ja antaa jonkin verran rahaa alkuostoksiin, sekä lainaa meille muulin ja kärryt.

Jatkamme tämän jälkeen matkaamme kauppaan, josta ulos tullessamme törmäämme johonkin pikku mieheen, joka heittää meihin fireballia. Minä saan pahojapalovammoja jalkoihini, ja minut viedään taas sen lääkärin luokse, joka toteaa, että tuon parantaminen tulisi kalliiksi, ja niin kaverit päättävät, että pois vaan tuollainen pahentava jalka... Niin minäkin olen sitten ilman toista jalkaa, ja olen pari kolme päivää täysin maassa.

Jossain välissä sitten saapuu Graoc ja Mirva. Mirva vittuilee minulle jotain jaloista, ja yritän humauttaa tätä, mutta ei siitä mitään tule yhdellä jalalla. Masennun vielä lisää...

Lähdemme kohti Carsea.

Pääsemme ongelmitta Myri alueen pääkaupunkiin (kylään?), jossa sitten lähtevät varakkaammat ostamaan hevosta itselleen. Tällä matkalla he näkevät ne meidän hevosvarkaat oikeudenkäynnissä, jossa sitten Jaag myöskin toimii todistajana. Ostokset suoritettuaan, menee Sam temppeliin rukoilemaan, ja viettää yönsä siellä. Me muut nukumme yömme majatalossa.

Jatkamme matkaamme kohti Carsea. Myymme reen koska kulku alkaa olla jo liian vaikeaa sen kanssa.

Aamulla jatkamme matkaa kohti Carsea. Kuljettuamme jonkin aikaa näemme edessämme pari kolme pientä hahmoa. Varaudumme ongelmiin, ja otamme aseita/jousia paremmin saataville. Lähestymme hiljakseen, kunnes olemme muutaman kymmenen metrin päässä. Vaihdamme pari laukausta nuolilla, jonka jälkeen Graoc ja Mirva lähtevät hurjaan hyökkäykseen. Minä ja Jaag jatkamme jousitulta. Graoc ja Mirva hyökkäävät toisella puolella olevan kahden tyypin kimppuun, ja me yrtämme saada ne toiset jousilla matalaksi. He onnistuvat paremmin ja saavat Samiin kunnon osuman, jonka tämä kuintekin onnistuu sitomaan. Lähden menemään Samin perässä kärryjen taakse suojaan, kun minuun osuu nuoli, joka miltein tappaa minut. Graoc ja Mirva saavat lopulta kaikki pikkutyypit kuoliaaksi, ja niin he yrittävät sitten hoivata meitä, he saavat meidät sidottua niin että tilamme on suht'koht stabiili (siis minulla, Samilla ja jaagilla (joka hänkin sai nuolesta osuman). Tämän jälkeen he yrittävät sytyttää tulta laavun eteen siinä kuitenkaan onnistumatta. Kärsimme kaikki kylmästä. Jossain vaiheessa Graockilla välähtää, ja hän keksii että rakennetaan Iglu. No he yrittävät, mutta eivät onnistu. Sitten Graoc keksii että jos pakkaamme lunta tiiviiseen kasaan, voimme kaivaa siihen onkalon, johon me mahdumme. Näin he tekevät, ja yllättäen onnistuvatkin siinä. Siirtäessään meitä tajuttomia sinne, onnistuvat he tappamaan minut, ja Jaagin, ja niin he sitten nukkuvat kolmistaan siinä lumiluolassaan.

Aamulla herätessään huomaa Sam yhden hevosen paleltuneen kuoliaaksi, ja niin he sitten jatkavat huomattavasti pienemmällä joukolla.

Lopulta he pääsevät pitkästi matkattuaan majataloon, jonka nimi on Last Inn. Tällä Graoc ja Sam menevät kapakanpuolelle juomaan muutamat oluet, ja Mirva lähtee ylös nukkumaan. Kapakassa Graockin ja Samin juominen alkaa saamaan jo juomakilpailun oireita, ja lopulta sitten Sam sammuu. Vähän tämän jälkeen Graoc lähtee ylös nukkumaan, ottaen ensin Samin kukkaron talteen.

Aamulla Sam herää ennen kuin kukaan muu on hereillä, ja huomaa kukkaronsa hävinneen. Hän päättää ottaa vahingon takaisin, ja alkaa etsimään sopivaa uhria. Valitettavasti hän valitsee väärän miehen, joka herää. Mies humauttaa tätä ensin miekalla, ja sitten perään tuolilla. Siinä vaiheessa muutkin huoneessa olijat ovat jo heränneet, ja niinpä he lähtevät yhdessä suorittamaan lynkkausta. Tässä vaiheessa ovat jo Mirva ja Graockin heräänneet yläkerrassa, ja tulevat juuri alas kun Samia viedään ulos ovesta. Selvitettyään mitä on tapahtunut, lähtevät he ulos katsomaan mitä tapahtuu. Ulkona juuri kun Samia ollaan viemässä hirttopuulle, lysähtää Sam yllättäen kuolleena kasaan. Graoc ja Mirva päättävät jatkaa matkaa nopeasti Ilianiin.

Matkalla vastaan tulee pieni mies, joka kiroaa Graokin. Myöhemmin vastaan tulee kauppias, joka selvästi yrittää päästä kamoistaan eroon, mutta sillä ei ole mitään hirveän mielenkiintoista.

Matkattuaan vielä päivän pääsevät he viimein Ilianiin, jossa he alkavat heti haeskella asekauppaa, jonne voisi myydä ylimääräiset aseet. Heitä vastaan tulee joukko talonpoikia, jotka kyselevät työtä. Graoc heittää heille ruokaa, koska sitä heillä on niin paljon ylimääräistä, että he eivät millään ehdi syödä sitä kaikkea ennen kuin se pilaantuu. Tästä talonpojat kuvittelevat, että Graocilla olisi joku tehtävä heille, ja niin he lähtevät seuraamana heitä. Etsiessään asekauppaa yrittää joku palkata heidät pienelle tehtävälle, mutta Graoc pitää kiinni siitä vanhasta Assasinin kiinniotto tehtävästä. Graoc löytää maasta kukkaron, jossa on 60 bp.

Kaverukset löytävät viimein asekaupan pienellä avustuksella. Päästyään asekauppaan sisään kuulevat he ulkoa meteliä, ja samassa ulkopuolella oleva suojakangas isketään kasaan. He pudottavat ylimääräisiä aseita, ja valmistautuvat puolustautumaan, kun sisään juoksee joku taistelijan näköinen erkki. Muutamaa sekuntia myöhemmen tulee joku ovesta läpi. He puolustautuvat henkensä edestä. Graoc saa toisen vastustajistaan tapettua, ja kauppias tappaa omansa yhdellä iskulla, jonka jälkeen hän siirtyy auttamaan Mirvaa. Mirva on hätää kärsimässä, ja saakin lopulta kohtalokkaan iskun, joka vetää hänet maihin. Samalla myös loput hyökkääjistä pakenevat. Mirvaa lähdetään viemään vauhdikkaasti lääkärin luokse. Graoc ottaa ja myy taikasaappaat lääkärille, ja niin saadaan Mirvan jalka parannettua, tosin hänen täytyy jäädä sairaalaan pariksi kuukaudeksi ennen kuin jalka on täysin kunnossa. Graoc myy muitakin ylimääräisiä kamoja, ja sitten hän pistää majatalon ilmoitustaululle lapun, jossa sanotaan että ryhmää haetaan.

Graoc kuulee kuinka pari elffiä lukee ko ilmoitusta, ja huomaa parin muunkin kiinnostuneen. Nämä kiinnostuneet lähtevät kysymään baarimikolta asiaa, kuten lapussa käskettiin, mutta tämä ei tiedä asiasta mitään. Graoc menee itse apuun, ja kertoo tarkemmin mistä on kyse. Kun hän sattumalta mainitsee 10 kultaa ovat kaikki jo mukana, eikä enempiä selityksiä tarvita... Mukaan tulee kaksi wood elffiä, toinen on Zuimus-Wir (taikurin näköinen) ja toinen joku taistelijan näköinen nimeltään Peh Af Am, kaksi muuta jäsentä ovat Gleak Rodrun (karatekan näköinen nainen), ja sitten on vielä joku Sho Gun, joka osaa kuulemma parannellakin saarnaamisen lisäksi. Graoc antaa näille jonkin verran rahaa hankintoihin, ja niin he lähtevät seuraavana aamuna kohti Carsea.

Matkalla heidän luokseen tulee pieni keiju, joka pyytää heiltä apua yhden hirviön ajamiseksi pois heidän pesästään. He päättävät äkkiseltään mennä ajamaan ko hirviön pois, ja niin he lähtevät keijun perässä metsään. Kuljettuaan jonkin aikaa näkevät he edestä nopaa vauhtia lähestyvän hirviön, jolla on kotkan pää, ja leijonnan ruumis. Hirviö iskeytyy ensimmäiseksi Mageen, ja tämän hevoseen, hutasten hevosta, ja raapien magen aivot pellolle. Karateka piiloutuu puun taakse, ja muut käyvät rinkiin hakkaamaan sitä. Lopulta karatekakin uskaltautuu esiin, ja he saavat sitä niin pahasti vahingoitettua että se lähtee pakoon. Tappiota tuli siis yksi mage, ja Gleak on pahasti loukkaantunut.

Keiju tulee aamulla ja kertoo että se hirviö on palannut takaisin sinne heidän pesäänsä. Samalla keiju parantelee hieman Gleakia.

+ 
+ 
+ 
+ Hahmot levelin mukaan
+    					   Level	   Day		Age
+ Name (Profession)	Pelaaja		Start	End	Start	End
+ 
+ Qur-Ner
+ Animist		Tero		2	Dead/2	3.3	13.3	10
+ 
+ Jaag
+ Mentalist		Mankka		2	Dead/2	3.3	13.3	10
+ 
+ Graoc
+ Warrior		Timo		2	2	3.3	-	-
+ 
+ Mirva
+ Barbarian		Pekka		2	Rikki/2	3.3	22.3	19
+ 
+ Sam Case
+ Sage/Thief/Rogue	Ville		2/1/1	Dead	3.3	20.3	17
+ 
+ Zuimus-Wir
+ Mage			Tero		New/2	Dead/2	22.3	23.3	1
+ 
+ Peh Af Am
+ Nightblade		Mankka		New/2	2	22.3	-	-
+ 
+ Sho Gun
+ Cleric		Ville		New/2	2	22.3	-	-
+ 
+ Gleak Rodrun
+ Warrior Monk		Pekka		New/2	2	22.3	-	-
+

Edellinen kuvaus Seuraava kuvaus Indeksiin


<kivinen@iki.fi>