Kuvaus 18/90 * Ma 10.3 Taistelun loputtua alkaa suuri jälkiselvittely, eli selvitellään kuinka paljon on porukkaa vielä hengissä mitä tavaraa tapetuilta örkeiltä löytyy yms yms. Lisäksi lähetämme elossa olevat tiedustelijat Carseen katsomaan missä kunnossa se on. Örkeiltä ja Sagatheilta löytyneet tavarat jaetaan siten että ensiksi ottaa korkea arvoisin ja siitä eteenpäin arvojärjestyksessä. Koska Warrior mage on tajuton ottaa Dancer hänen puolestaan. Dancer ottaa jonkun todella hyvän scimitarin, koska arvelee että siitä voisi saada paljon rahaa. Minä otan seuraavana ja otan sieltä taikasauvan joka on koristeltu monella pienellä pääkallolla. Tämän jälkeen ottavat muut korkea-arvoiset armejan tyypit, ja sitten loput meidän ryhmästä (alijohtajien paikalla), he ottavat kaiken näköistä lähinnä kai Daggereita, hevosia yms yms. Kun tutkin tuota sauvaa en ensimmäisellä kerralla huomaa että se on +2 spell adderi mutta sen huomaan kyllä sitten myöhemmin, mutta huomaan että jokainen niistä pääkalloista tuntuu sisältävän jonkin asteisen kirouksen tai vastaavan, osa tosin niistä on jo käytetty ja osasta en saa selvää että mikä kirous se on. * Ke 12.3 Tiedustelijat palaavat mukanaan Warrior mage Jr. He olivat pääseet Carseen asti mutta Yinka armeja piiritti sitä niin että he eivät päässeet sisälle asti, sitten piirittäjät olivat saaneet murrettua uloimmat portit, jolloin joku hullu joukko hyökkää sisältä puolustamaan portteja. Tämä joukko etenee hyvin kunnes he huomaavat Yinkojen johtajat ja suuntaavat sinne. He saavatkin tuhottua piirittäjien johtajistoa niin paljon että piirittäjät pakenevat kauhuissaan. Tämän jälkeen tiedusteluryhmä pääsee Carseen. Carsessa he sitten menevät Baronin luokse, ja siellä sitten he tapaavat tämän hullun uloshyökkäys joukkueen johtajan, joka kuultuaan heidän kertomuksensa haluaa lähteä mukaan koska muka tuntee Warrior magen. Warrior mage Jr kertoo että kun hän tuli tajuihinsa Carsessa ihmetteli hän jonkin verran että missä hitossa nyt ollaan, mutta koska viimeiset muistikuvat ovat kapakassa jossa hän kertoi (tai siis matki) jotain juttua päättää hän ettei hän enään ikinä kerro juttuja. Kuljeskeltuaan kaupungilla ja ihmetellessään suurta sotahälinää tulee hänen luokseen tyyppi joka pyytää häntä Baronin luokse. Siellä Baroni sitten ehdottaa hänelle komppanjan päälikkyyttä, ja tietysti kyllästynyt Warrior mage Jr suostuu. Olleessaan sitten portilla johtamassa joukkoa pääsevät hyökkääjät yllättäen murtautumaan läpi, jolloin hän itse etunenässä lähtee johtamaan joukkojaan vastahyökkäykseen, he onnistuvat etenemään hyvin kunnes pääsevät lähelle johtoryhmää, ja Jr antaa käskyn hyökätä sinne siitä eteenpäin hän ei sitten enään mitään muista, hän vain herää tutun Healerin luona joka kertoo että varo nyt tätä kättä vähän aikaa että se ehtii kunnolla kiinnittyä, tämän jälkeen hänet viedään Baronin palatsiin riemusaatossa, ja häntä huudetaan Carsen pelastajaksi jne jne. Palatsissa hän sitten kuulee tietoja veljestään ja lähtee oitis veljensä luokse ja tässä hän sitten on. * To 13.3 Päätämme siirtää Warrior magen läheiseen majataloon. Heitän häneen floatin ja hinaamme hänet sinne. Majatalossa mietimme mitä tässä nyt tekisimme ja toteamme että pidämme nyt ainakin viikon loman ja lepäämme itsemme kuntoon. Minä otan eron armejan palveluksesta, ja Warrior mage onkin jo siirretty eläkkeelle. Armejan jäänteet lähtee takaisin kuninkaan kaupunkia kohti johtajanaan yksi luutnantti jolle myin oman yli-luutnantin pukuni tosi halvalla. * To 20.3 Levättyämme majatalossa viikon päätämme lähteä Carseen katsomaan löytäisimmekö jotain joka voisi parantaa Warrior magea. Dancer ja Warrior mage jäävät majataloon. Dancerin tila näkyy jo niin selvästä että hänenkään ei ole hyvä liikkua hirveästi (ei ainakaan sellaisissa paikoissa mihin me yleensä nokkamme työnnämme...:-). * La 22.3 Saavumme Carseen, ja käymme kyselemässä monista eri paikoista Warrior magella apua, mutta sitten saamme kuulla että jossain tuolla Rohirien tasangolla olevassa metsässä on temppeli, jossa olevassa lähteessä upottamalla hän saattaisi parantua, näytämme hänelle kartasta sinne merkatut 4 metsää, joista hän yhdesta sanoo suoraan että tuo se ei ole, koska se ei varsinaisesti ole siellä tasangolla, mutta muista hän ei osaa kertoa mikä se voisi olla. Katselemme samalla myös sitten taloa kaupungista, jotta voisimme tuoda Warrior magen ja Dancerin tänne. Löydämmekin erään epäilyttävän halvan, ja kun kyselemme naapuristosta kuulemme että siellä kummittelee. Päätämme jättää talon rauhaan lukuunottamatta Barbaaria joka ei voi ymmärtää mitä haittaa siitä voisi olla. Hän käy jopa sisällä katsomassa, mutta ei näe mitään erikoista. * Su 23.3 Ostamme ruokaa ja lähdemme etsimään sitä temppeliä. Valitsemme ensimmäiseksi kohteeksemme itä puoliskolla olevan metsän. Menemme ensin tietä pitkin ja käännymme sitten tieltä pois kohti metsää, jolloin navigaattorimme (Scholar) kyvyt joutuvat tosi koetukselle. Harhailemme ristiin rastiin tasankoa kunnes sitten Torstaina saavumme meren rantaan. * Ti 4.4 Saavumme suurien kierrosten kautta takaisin tielle josta lähdimme metsää kohti. Scholar höpöttää vain jostain uudesta tähdestä, mutta se ei meitä muita kiinosta vaan meitä kiinnoistaisi jos hän osaisi navigoida... :-) * To 6.4 Saavumme taas tielle tällä kertaa rohirien vanhalle vähän käytetylle tielle, tiedämme että olemme aika lähellä mutta navigaattorimme ei ole edes varma kummalla puolella tietä olemme... Tässä vaiheessa Scholarin luottamus on kokonaan häipynyt. Minä heitän Fly itseeni ja lähden ylöspäin tähystelemaan. Puolessa välissä Fly tietenkin loppuu ja joudun heittämään uuden. Saankin metsän näkyviini ja kerron muille missä päin se on. Lähdemme kohti sitä ja emme enään luota Scholarin suuntavaistoon vaan annamme Thiefin johdattaa meitä ja niin löydämme metsään. * Pe 7.4 Saavumme metsään, mutta toteamme että olemme kuluttaneet melkein koko ruokavarastomme loppuu harhaillessamme ympäri tasankoa. Etsimme metsässä pari päivää, mutta sitten päätämme lähteä kohti majataloa hakemaan lisää ruokaa. * Ma 10.4 Saavumme majataloon, josta ostamme ruokaa, ja samalla kysymme tietääkö majatalon isäntä mitään siitä temppelistä, ja yllättäen pienen maksun jälkeen hän kertoo että se on tuo läntinen metsä ja on hänkin kuulemma nuorempana sinne yritellyt, mutta että se on hieman vaikeaa metsässä asuvien hämähäkkien takia. No päätämme kuitenkin seuraavana päivänä suunnata sinnepäin (eihän meidän suunnistaja niin tarkkoja ole että suuntaisimme suoraan sinne, vaan se tuntuu olevan enemmänkin sinnepäin...:). * To 13.4 Yllättäen saavumme aika suoraan metsän laitaan. Lähdemme etenemään sisälle metsään. Jonkin aikaa kuljettuamme huomamme takavasemmalla monen metrin kokoisen hämähäkin. Minä valmistaudun Fire Bolttiin, mutta se ehtii ensin ja heittää minuun Fire boltin niin että en pysty vastaamaan sille. Sitten se hyökkää. Barbaari puolustautuu ensin, mutta huomatessaan että ei tästä näin mitään tule pistää hän kaikkensa lyöntiin ja lyö sen hengiltä...(Kunnioituksemme häntä kohtaan vain nousee.) Jatkamme matkaa ja parin mutkan jälkeen näemme kivipatsaita, päätämme tehdä U-käännöksen ja jatkaa toista reittiä. Edettyämme taas jonkin aikaa kuulemme edestä kolinaa, ja minä pistän lokkini tutkimaam niitä. Näen siellä jotakin ihmisen muotoisia otuksia, mutta koska en ole vielä oikein tottunut lokkini näköön en saa niistä selvää mutta samalla sitten huomaammekin jo ne itsekin, eli sieltä tulee 11 skeletonia. Barbaari Warrior mage Jr ja Thief asettuvat eturintamaan, minä Cleric ja Scholar takarintamaan. Minä heitän minua kohti tulevaan Water Boltin niin että se menee kappaleiksi, Barbaari tappaa yhden hänen kimppuunsa tulevan. Cleric saa kahden pakenemaan ja yksi hajoaa kappaleiksi, mutta yksi tulee silti Clericiä kohti ja kaksi minua kohden. Toinen minun kimppuun hyökkäävä iskee minua niin että jalkani menee taas poikki, tosin se isku olisi varmasti tappanut minut, jos se jalka olisi ollut aito, mutta onneksi se oli tekojalka. Putoan maahan ja sitten he lätkivät minua niin että menen tajuttomaksi. Clerickin pärjää yhtä huonosti ja hetken taistelun jälkeen hänkin on tajuton. Warrior mage huomaa avuttoman tilanteemme ja syöksyy pelastamaan meitä ja hän saakin tapettua ne minun kimpussa olleet ja tällä välin Barbaarikin on hoidellut ne kolme hänen kimpussa ollutta ja tulee apuun ja lopulta saadaan viimeinenkin luuranko tapetua. Minulla on nyt siis jalka irtipoikki ja lisäksi käteni on käyttökelvoton. Päätämme suunnata ulos metsästä ja pääsemmekin ulos ilman kommelluksia. * Pe 14.4 Minä olen tajuton koko päivän, ja muut etsiskelevät ympäristöstä herbejä, ja löytävätkin pari. Seuraavana aamuna tulen tajuihini ja olen tosi ärsyyntynyt kaikesta, sitten Barbaari alkaa vielä vittuilemaan minulle, en pidä siitä ollenkaan, mutta koska käteni ei ole spellinheitto kunnossa päätän antaa lokin paskantaa Barbaarin niskaan... Barbaari ei pidä siitä ja syyttää yllättäen minua siitä että lokkini paskantaa hänen päälleen sanon että en minä koko ajan sitä lintua valvo, että kyllä se silloin elää ihan omaa elämäänsä, enkä minä ota siitä mitään vastuuta. Barbaari ei usko, ja nykäsee minut ilmaan ja puhistaa päänsä minun vaatteisiini. Tämän jälkeen hän heittää minut todella kipeästi maahan. Meinaan jo heittä Fire Bolttia mutta sitten muistan että käteni ei ole kunnossa, ja päätän siirtää sen myöhempään (siihen asti kunnes käteni on parantunut). Lähdemme kohti majataloa. * Su 16.4 Vastaamme tulee 8 huornia, jotka kierrämme kaukaa. Saavumme majataloon, jossa Jr alkaa heti viettämään syntymäpäiviään, ja viettää niitä siihen asti kunnes hänet raahataan liikkeelle kohti Carsea. * Ti 18.4 Saavumme Carseen käymme myymässä ylimääräisiä löydettyjä herbejä, ja sitten maksamme Warrior magen velan pois, ostamme minulle uuden jalan, ja käymme potioni kauppiaalla kysymässä kivoja potioneita. Minä osta yhden joka tekee 'jotakin' sillä ehdolla, että jos se tekee jotain huonoa saan korjaavan potionin puolella hinnalla. Juon potionin ja samalla huomaan oppineeni uuden spellin. Olen ihan tyytyväinen ja menen takaisin majataloon. Scholar, Barbaari ja Thief lähtevät sen hullun potionikauppiaan luokse suostumatta kuuntelemaan muiden varotuksia. Sitten Thief tuleekin takaisin kertoen että Barbaari ja Scholar menivät sisään ja myöhemmin heidät heitettiin kivenä ulos. Haemme papin paikalle ja lähdemme pelastamaan heitä. Papilla ei oikein spellin heitto tunnu onnistuvan ja yrittäessään herättää Barbaaria onnistuu hän herättämään Scholarin, joka yllättäen onkin haamu. Alamme taistella sitä vastaan minä ja Cleric siirrymme kauemmaksi, ja muut huitovat sitä miekalla. Minä heittelen siihen Shock boltteja. Cleric on ihan sekaisin epäonnistumisistaan, mutta tullessaan taas kuntoon heittää hän spellin ja niin haamu lähtee pakoon, saan vielä heitettyä siihen yhden shock boltin joka lyö sen maahan, mutta se nousee ja jatkaa matkaa hetken kuluttua. Pappi rupeaa valittelemaan väsymystä, mutta yritämme saada sitä herättämään vielä Barbaarin. Kun hän vastustelee toteamme että kaikki rahamme on Barbaarilla joten jos hän haluaa maksun olisi mukava saada Barbaari hereille ja kun hän vieläkin epäröi lupaamme hänelle puolet Barbaarilla olevista rahoista ja ilmoitamme että se on yli 1000 kultaa, hän piristyy kummasti, ja heittää spellin. Tällä kertaa hän onnistuu ja niin Barbaari on vapaa. Maksamme papille sillä välin kun Barbaari on vielä vähän sekaisin. Kun Barbaari tulee niin järkiinsä että huomaa missä päin potionikauppiaan talo on lähtee hän pinkomaan toiseen suuntaan niin lujaa kuin ikinä pääsee. Päästyämme Barbaarin luokse hän sekoilee meille jotain tosi sekavaa juttua jostain paarmoista yms yms. Sanon suoraan hänelle että tuota en ala kirjoittamaan tähän kirjaan vaan, että hän saa kirjoittaa sen itse ja se voidaan liittää tähän tämän luvun perään. + + + + Hahmot (Levelin mukaan järjestettynä) + + Warrier Mage Timo Alakoski 8 8 + + Mage (Kertoja) Tero Kivinen 7 8 + + Barbaari Pekka Ahponen 6 8 + + Warrior Mage jr Timo Alakoski 5 5 + + Scholar Timo Alakoski 4 Dead + + Thief Petri Maaninen 4 4 + + Cleric Tero Kivinen 4 4 + + Dancer NPC 3 3